REGULAMIN KOMISJI TECHNICZNEJ

  1. Komisja Techniczna SPBKD działa na rzecz SPBKD i jego Członków. Komisja Techniczna działa w dobrej wierze, z poszanowaniem interesu Członków i organów SPBKD.
  1. Zadania Komisji Technicznej:
  2. opinie w sporach technicznych Członków z klientami,
  3. opinie w sporach technicznych Członków z urzędami i instytucjami,
  4. porady formalno-techniczne dla Członków,
  5. przyjmowanie i przekazywanie zapytań Członków do GUNB i PKN,
  6. opinie w wystąpieniach SPBKD przed urzędami i instytucjami,
  7. inicjatywy prawne dotyczące kwestii technicznych w imieniu SPBKD.
  1. Skład Komisji Technicznej.
    • Każdy Członek SPBKD może delegować jednego Eksperta do Komisji Technicznej.
    • Eksperta Komisji Technicznej zatwierdza Prezes SPBKD.
    • Prezes SPBKD może wykreślić Eksperta ze składu Komisji Technicznej:
  2. na wniosek Członka delegującego Eksperta,
  3. w przypadku uchylania się Eksperta od prac w Komisji Technicznej.
    • Pracami Komisji Technicznej kieruje Przewodniczący Komisji Technicznej.
    • Nie można łączyć funkcji Prezesa SPBKD i Przewodniczącego Komisji Technicznej.
    • Eksperci i Przewodniczący Komisji Technicznej nie otrzymują wynagrodzenia za swoją pracę w Komisji Technicznej.
  1. Tryb wyboru i kadencja Przewodniczącego Komisji Technicznej.
    • Prezes SPBKD przeprowadza wybór Przewodniczącego Komisji Technicznej i protokolarnie zatwierdza jego wyniki.
    • Przewodniczący Komisji Technicznej wybierany jest spośród Ekspertów bezwzględną większością głosów w głosowaniu jawnym.
    • Głosowanie może być przeprowadzone zdalnie. Wiarygodność oddanego w ten sposób głosu potwierdza Prezes SPBKD.
    • Każdy Ekspert ma jeden głos.
    • Kandydat na Przewodniczącego oraz Prezes SPBKD nie biorą udziału w głosowaniu.
    • Przewodniczący Komisji Technicznej jest powoływany na dwa lata.
  1. Opłaty.
    • Z opłat są zwolnieni Członkowie SPBKD, którzy delegują Eksperta do prac w Komisji Technicznej.
    • Komisja Techniczna pobiera opłaty za zlecenia:
  2. opinii w sporach technicznych Członków z klientami,
  3. opinii w sporach technicznych Członków z urzędami i instytucjami,
  4. porady formalno-technicznej dla Członków.
    • Komisja Techniczna nalicza opłatę w przypadku przyjęcia zlecenia do realizacji.
    • Komisja Techniczna realizuje zlecenie po uiszczeniu opłaty przez zleceniodawcę.
    • Opłata za jedno zlecenie wynosi 1000 zł.
    • Opłaty są przeznaczone na działalność statutową SPBKD.
    • Zwolnienie Członka z opłat następuje po upływie 30 dni od zatwierdzenia delegowanego Eksperta.
  1. Tryb pracy Komisji Technicznej.
    • Wniosek o realizację zadania jest kierowany do Przewodniczącego Komisji Technicznej.
    • Wniosek jest rozpatrywany w ciągu 14 dni roboczych.
    • Zaakceptowany wniosek staje się zleceniem do realizacji.
    • Wniosek musi zawierać jasno sformułowane pytanie oraz niezbędne załączniki.
    • Przewodniczący może odmówić zaakceptowania wniosku podając pisemne uzasadnienie.
    • Zaakceptowany wniosek jest niezwłocznie przesyłany do Ekspertów Komisji Technicznej.
    • Eksperci mają 7 dni roboczych na odpowiedź lub odmowę udzielenia odpowiedzi.
    • Po uzyskaniu odpowiedzi Ekspertów, Przewodniczący formułuje opinię podsumowującą w ciągu 7 dni roboczych.
    • Jeśli odpowiedź różni się znacząco od pozostałych, Przewodniczący może ją dołączyć do opinii w formie zdania odrębnego.
    • Opinia powinna zawierać nazwiska Ekspertów udzielających odpowiedzi, chyba, że Ekspert zażąda utajnienia nazwiska w opinii. W takim przypadku na liście nazwisk Ekspertów nazwisko zostaje zamienione na zapis „Nazwisko utajnione”.
    • Po sformułowaniu opinii, Przewodniczący przekazuje ją niezwłocznie wnioskodawcy.
  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje Prezes SPBKD.
Copyright © 2024 Stowarzyszenie Producentów Brukowej Kostki Drogowej